Att reta sig

Frågan är vad bra vänskap är. Är det att man hör av sig till varandra varje dag? Att bara ge och ge och inte få ngt tillbaka? Begära krav av andra men inte uppfylla dem själv? Att tro att man är idealisk och inte kan sätta sig in i andras livssituation?

Funderar ibland på vad vänskap är och jag har kommit fram till att den är olika för alla. För mig ska vänskap vara fri, om vi inte hörs på ett halvår ett år så är jag ändå glad att se dig. Jag vill inte pressa mina vänner på ngt sätt så att de ska känna sig tvugna att träffa och prata med mig, då är det inte vänskap, vänskapen är fri och om man kväver den så dör den och försvinner för gott, men det är bara min tolkning.


Kommentarer
Postat av: Veronica Gabro

Kunde inte säga det bättre själv!

2011-01-04 @ 13:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0